Objednávky kurzů, Zkoušek nanečisto a materiálů pro školní rok 2024/2025 spustíme 1. července.

Maturitní otázky z matematiky

Dlouhodobá příprava Elektronické materiály Tištěné materiály
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Karkulka – 19.4.2008 09:21

Pro upřesnění, já měla na mysli, že při sestrojení grafu funkce (x+2) na druhou jdeme doleva t.j do bodu -2, ale při ( -x+2) na druhou doprava i když je tam v obou případech +2 odpovědět

Karkulka – 19.4.2008 08:44

Mně osobně by ještě souhlasily pojmy nahoru a dolů, protože např funkci (x+1) na druhou +6 opravdu posuneme o 6 dílů nahoru t.j navýšíme, ale představíme-li si v spoustě vašich příkladů místo x proměnnou -x , tak jdeme přesně opačným směrem, tím chci říci, že nezáleží pouze na znaménku u konstanty. Nebylo by jednodušší, aby student ovládal dobře řešení rovnic o jedné neznámé a vypočetl si logicky, kdy je y=0? odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 18.4.2008 21:46

Dobrý den, svoji učebnici si zpaměti bohužel nepamatuji, tak nevím, kde jste na tyto pojmy narazila. Pokud jsou v pravém sloupci, kde se pokouším každý výpočet vysvětlit co nejvíce lidsky ("nematematicky"), tak je to vpořádku, pravý sloupec (vedle vlastního výpočtu) hovoří k těm, kteří úskalí matematiky zvládají s maximálním vypětím, a pojmům z běžného života budou rozuměti mnohem lépe než striktním matematickým formulacím :-) Podle ohlasů, které dostávám, je toto právě největší pozitivum učebnice. Jinak děkuji za připomínku a jsem s pozdravem. odpovědět

Karkulka – 18.4.2008 20:02

Pane Husare, když si tak prohlížím vaše příklady z učebnice, zarazily mě pojmy "doleva", "doprava". Já mám sice víc jak 20 let po maturitě z matematiky. S pojmy "doleva", "doprava" jsem se setkala pouze v náhodné procházce. Skončíme zde v nule s pravděpodobností 1? odpovědět

Šárka Kubíková – 28.3.2008 16:51

Dobrý den :o) Moc bych Vám chtěla poděkovat, letos maturuji z matematiky. Cd právě dnes přišlo a chtěla bych Vám říct, že je to ta nejlepší učební pomůcka, jakou jsem kdy viděla. Moc děkuji, na shledanou odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 21.2.2008 23:38

Dobrý den, Jano. Odkaz posílám hned ten den, kdy se objeví peníze na našem účtu. Jedinou výjimkou jsou letní prázdniny, kdy to třeba jeden den trvá. Nevím, o jakém dlouhém čekání píšete? Jinak na link stačí kliknout a soubor se stáhne sám, není co řešit. Jinak je v mailu odkaz přímo na mne, problémy se stahováním můžete řešit osobně (pokud nějaké máte) a ne přes diskusi, na tu opravdu nechodím každý den :-) odpovědět

jana – 19.2.2008 17:34

můžete mi prosím poradit, jak učebnici stáhnout? sice mi na mail po dlouhém čekání přišel link,ale po otevření tam mám hlavní nabídku a nikde žádný postup na stažení,ani nic takového. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 11.1.2008 21:50

Dobrý den, pokud platíte na poště, tak to bývá delší než přes banku. Jednak to poště trvá tak jako tak déle. Jednak nám přijde na účet platba pod variabilním symbolem poštovního kódu a variabilní symbol, podle kterého poznáme, že je to platba od vás, nám pošta až dodatečně posílá dopisem. odpovědět

mgr. landecki – 11.1.2008 10:14

Váš vzkaz...dne 5.1.2008 jsem uhradil poplatek na poště a do dnešního dne mi nebyl zaslán přístupový kód, prosím jak dlouho to může ještě trvat odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Dalibor Martišek – 23.4.2009 21:36

Pane kolego, Vaše poslední poznámka mi na tom všem vadí ze všeho nejmíň. Myslím, že v internetové diskusi si nějaký ten překlep může dovolit i zaměstnanec vysoké školy (v mém příspěvku ostatně není jediný). Horší je případ, když se v recenzované učebnici vyskytují hrubé odborné chyby a ještě ke všemu zcela záměrně. Je-li skutečně pravda to, co píšete, pak své studenty nutíte při studiu matematiky uvažovat zcela nematematicky. Tvrdíte, že čím nepřesnější, nejasnější a mlhavější pojmy používáte, tím jasnější a srozumitelnější je matematika. Bohužel se hluboce mýlíte. A pokud v přesné terminologii spatřujete dokonce příčinu neoblíbenosti matematiky, mýlíte se ještě víc. Matematická terminologie totiž není rigidita. Je to nutnost a součást matematiky. Možná, že Vaším svérázným přístupem oblíbenost Vašeho předmětu u studentů vzrostla. Bohužel jste však, aniž byste si toho zřejmě všiml, přestal vyučovat matematiku a zahájil jste výuku matematické alchymie. Závidím Vašim studentům úspěšnost u maturit, kde padají otázky typu "jak zapisujeme výsledek goniometrických funkcí". Já se živím matematikou dobrých třicet let, ale u takové maturity bych neuspěl. Ani s vynaložením veškerého intelektuálního úsilí, kterého jsem schopen, totiž naprosto nechápu, na co se taková otázka ptá. Závidím Vašim studentům úspěšnost u maturity, kde je možno odpovídat způsobem, jakým nabádáte v MF DNES. K úplné dokonalosti odpovědi třeba na Vaši teoretickou otázku číslo 3 chybí už jen příklad typu "logaritmus z mínus sedmi při základu mínus sedm je jedna". Podle Vaší "teorie" je zcela správný. To, co prezentujete v tisku, není jen "odklon od přesné terminologie". To je navádění k hrubým chybám. Nedovedu si představit maturitu, u které by to, co se objevilo v MF, prošlo. Na stránkách novin varujete před nespolehlivými internetovými zdroji plnými nepřesností a chyb a doporučujete "ověřenou kvalitu", čímž zřejmě myslíte Vaši knihu. Obávám se, že jediné, v čem se tyto dvě věci odlišují, jsou pořizovací náklady.