Dlouhodobé kurzy pro 3., 4., 6. a 8. třídu se nekonají ve středu 1. a 8. května! Podrobné informace najdete v rozvrhu.

Maturitní otázky z matematiky

Dlouhodobá příprava Elektronické materiály Tištěné materiály
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 30.1.2015 23:08

Dobrý den, posílal jsem odkaz 29. 1. Snad už můžete počítat. Petr Husar odpovědět

Michaela Paříková – 27.1.2015 20:11

Dobrý den, Chtěla jsem se zeptat 26. 1. 2015 jsem platila na Váš účet verzi stáhnout z internetu a ještě mi nepřišel odkaz. Kdy mi přijde. Děkuji odpovědět

Antonín Jaroš – 27.5.2014 08:16

Vážený pane učiteli Husare, včera jsem si objednal Vaši učebnici a do teď jsem nedostal odkaz ke stažení z internetu. Kdy mi ji, prosím Vás, pošlete? odpovědět

Alena Křížková – 20.5.2014 07:50

Váš vzkaz...Vážený pane učiteli Petře Husare, chtěla bych Vám za syna poděkovat za Vaši učebnici Matematikou krok za krokem pro 5.ročník. Na podzim o mém synovi jeho třídní učitelka řekla, že mu to pálí, řešení vždy najde, ale je pomalý. Díky Vašim písemkám se velmi zlepšil. Přijali ho na obě gymnázia, na které je hlásil. Na prvním gymnázium měl z matematiky maximum bodů, na druhém ztratil jen jeden bod. Je už v počítání o hodně rychlejší. Na prvním gymnáziu dokonce vše vyřešil za 30 minut (měli na to 60 minut, pak odevzdal písemku a chtěl odejít ze třídy. Učitel mu ale odchod nedovolil, tak následující půl hodinu svačil a díval se na ostatní, jak počítají. "Tahle část přijímaček se mi líbila nejvíc," řekl mi. V tomto případě skutečně platilo: Těžko na cvičišti, lehko na bojišti.Děkujeme Alena Křížková, Plzeň, [email protected] odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 7.1.2014 23:46

Dobrý den, Veroniko, dnes jsem ho posílal. odpovědět

Veronika Koldová – 7.1.2014 17:20

Dobrý den, Chtěla jsem se zeptat 5.1.2014 jsem platila na Váš účet verzi stáhnout z internetu. Ještě mi nepřišel odkaz. Kdy mi přijde. Děkuji. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 7.12.2013 00:30

Dobrý den, Michale. Vámi žádanou formu nemá, ještě mne to nenapadlo. Ale není to špatný nápad. Jen teď nestíhám, uvidím, zda a kdy bych to stihl realizovat. Zatím bych poradil si to nějak schovat a zkusit to. Koncepce byla taková, aby čtenář právě mohl přímo studovat postupy a postupně jim porozumět. S pozdravem Petr Husar odpovědět

Michal Smrek – 28.11.2013 11:43

Dobrý den, koupil jsem si cd - maturitní otázky z matematiky. Za příkladem je hned řešení, což mi trošičku vadí neboť to svádí se kouknout. Nemáte náhodou v pdf formátu pouze příklady bez řešení ? (Nebo v jiném formátu) Jde mi o tytéž příklady z matematiky které jsou na cd. S pozdravem Michal Smrek odpovědět

Jarka – 27.5.2013 20:54

Dobrý den,děkuji za materiály - ráda je používám při výuce. Doplněná verze je zase o kus vpředu - chválím všechny, kdo se o ni zasloužili. Hezký den JJ odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Dalibor Martišek – 23.4.2009 21:36

Pane kolego, Vaše poslední poznámka mi na tom všem vadí ze všeho nejmíň. Myslím, že v internetové diskusi si nějaký ten překlep může dovolit i zaměstnanec vysoké školy (v mém příspěvku ostatně není jediný). Horší je případ, když se v recenzované učebnici vyskytují hrubé odborné chyby a ještě ke všemu zcela záměrně. Je-li skutečně pravda to, co píšete, pak své studenty nutíte při studiu matematiky uvažovat zcela nematematicky. Tvrdíte, že čím nepřesnější, nejasnější a mlhavější pojmy používáte, tím jasnější a srozumitelnější je matematika. Bohužel se hluboce mýlíte. A pokud v přesné terminologii spatřujete dokonce příčinu neoblíbenosti matematiky, mýlíte se ještě víc. Matematická terminologie totiž není rigidita. Je to nutnost a součást matematiky. Možná, že Vaším svérázným přístupem oblíbenost Vašeho předmětu u studentů vzrostla. Bohužel jste však, aniž byste si toho zřejmě všiml, přestal vyučovat matematiku a zahájil jste výuku matematické alchymie. Závidím Vašim studentům úspěšnost u maturit, kde padají otázky typu "jak zapisujeme výsledek goniometrických funkcí". Já se živím matematikou dobrých třicet let, ale u takové maturity bych neuspěl. Ani s vynaložením veškerého intelektuálního úsilí, kterého jsem schopen, totiž naprosto nechápu, na co se taková otázka ptá. Závidím Vašim studentům úspěšnost u maturity, kde je možno odpovídat způsobem, jakým nabádáte v MF DNES. K úplné dokonalosti odpovědi třeba na Vaši teoretickou otázku číslo 3 chybí už jen příklad typu "logaritmus z mínus sedmi při základu mínus sedm je jedna". Podle Vaší "teorie" je zcela správný. To, co prezentujete v tisku, není jen "odklon od přesné terminologie". To je navádění k hrubým chybám. Nedovedu si představit maturitu, u které by to, co se objevilo v MF, prošlo. Na stránkách novin varujete před nespolehlivými internetovými zdroji plnými nepřesností a chyb a doporučujete "ověřenou kvalitu", čímž zřejmě myslíte Vaši knihu. Obávám se, že jediné, v čem se tyto dvě věci odlišují, jsou pořizovací náklady.