Zkoušky nanečisto přes internet pro žáky 5. třídy

Otevřené úlohy
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Jakub Muár – 4.2.2005 18:15

Váš vzkaz...Mám dotaz k 6.kolu z českého jazyka.V otázce č.8 se má utvořit 2.stupeň od slova snadný,utvořil jsem snadnější a mám ro jako chybu,že správně je snažší.Ale pravidla českého pravopisu z.r.1999 uvádějí obě dvě možnosti jako správné. odpovědět

tvůrce – 2.2.2005 20:54

Romaně: ..máš pravdu zčásti, tu veverku jsem taky uznával za správnou odpověď, ale muflon žije i na Šumavě..příště budou otázky jednoznačnější.. P. odpovědět

Romana Murárová – 2.2.2005 14:44

Váš vzkaz...Dotaz k všeobecnému testu pro 6.kolo - otázka č.7.- proč není možé více řešení,např.do zadané skupiny nepatří muflon - žije v subtropickém podnebném pásu,ostatní v mírném,nebo veverka - leze po stromech,ostatní ne,všechna řešení včetně jezevce - je všežravec jsou pravdivá,všechna řešení by měla být úznána za správná,v otázce není přesná definice podle čeho se má odlišnost vybírat. odpovědět

Jakub Murár – 30.1.2005 17:23

602 PCsuite odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto MELIBRION – 29.1.2005 01:38

Jakub: jeste me prosim napis, jakou mas verzi MS Wordu? odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto MELIBRION – 28.1.2005 21:46

Jakub: To bude pravdepodobne jinym fontem pisma. Pokud to jde, zkus si tam nastavit font "Times New Roman", pripadne nejaky jiny bezny font (Arial, Tahoma). Pokud ani to nepomuze, tak me prosim <a href="mailto:honza.hlavac@seznam.cz" title="Poslat mail Honzovi">posli</a> jeden test kde jsou zobrazene spatne ty symboly na muj e-mail. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 28.1.2005 21:44

My se snažíme, Jakube, připravovat testy v nejrozšířenější verzi editovatelného programu. To je asi Word. Problém může být v tom, že každý máme word jiného stáří a v něm nastavené jiné fondy. On ti to náš webmaster ještě přiblíží. Příště nám třeba v pondělí napiš, co se ti zdá být divné, a my ti to pošleme jako obrázek, abys to jasně viděl před sebou. odpovědět

Jakub Murár – 28.1.2005 08:46

Váš vzkaz...U příkladů s doplněním čísel za otazníky nabo za obrázky(hvězdičky,trojúhelníky apod) se mi nikdy nezobrazí žádná znaménka,pak nemohu správně porozumět zadání příkladu,stahuji a tusknu ve Wordu,jinaj to nejde.Při minulém zadání (5.kolo) se doplňovalo v př.č2 číslice zy hvězdičku,ta se mi vůbec nezobrazila,bez úplného zadání nemohu příklůady řešit,co s tím? odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto MELIBRION – 27.1.2005 15:53

Na jake testy? odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Petr Husar – 18.12.2004 00:37

Formulace matematických úloh je mnohokrát téma na diskusi. Zvláště, když matematický význam může kolidovat s významem češtinářským. Klasickým příkladem je hovorové vyjádření &quot;stálo to jednou tolik&quot;, které obhajují i mnozí vyučující českého jazyka, ale my (matematici) se jen ironicky posmíváme. Váš dotaz lze přeformulovat na následující otázku. Je ve velkém čtverci schován i sám tento velký čtverec? V teorii množin platí, že každá množina je svou vlastní podmnožinou. Podle tohoto bychom čtverec měli do celkového počtu započítat. Jinak chápu i obhajobu Vaší dcery. Dovedu si představit, že uznám odpověď typu: ve velkém čtverci je schováno celkem 8 čtverců, nepočítám-li samotný čtverec. Ale to bych chtěl od páťáka přílišnou rafinovanost. Nakonec přejdu od šedivé teorie k praxi. Příklad počítalo 7 žáků (přece jen se blíží Vánoce), 3 našli 9 čtverců, 2 našli 8 čtverců a po jednom 11 a 7. Zvláštní je, že někteří pochopili otázku na počet celkem, jiní na počet jednotlivých typů. Ale i v tom je kouzlo matematiky, že můžeme rozebírat úmysl, cíl a přesnost formulace. S pozdravem a přání šťastných Vánoc. Petr Husar