Zkoušky nanečisto přes internet pro žáky 5. třídy

Otevřené úlohy
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Karolina (1) – 24.3.2005 10:30

Pane Hlavaci, mate pravdu, ja jsem si tu otazku poradne neprecetla, tak to se omlouvam. diky za odpoved Kaja odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto MELIBRION – 24.3.2005 00:43

Karolina: ale otazka znela: <cite>Za jak dlouho se dostane Měsíc z jednoho úplňku k druhému? </cite> odpovědět

Karolina (1) – 23.3.2005 23:20

Pane Husare, v řešení 13. kola uvádíte, že doba oběhu Měsíce kolem Země je 29,5 dne. V knize 100+1 záludných otázek astronomie je uvedeno, že doba mezi dvěma úplňky je 29,53 dne, zatímco doba oběhu Měsíce kolem Země je 27,21 dne. Do odpovědi jsem napsala 28 dní, což mi připadá, jako dobrá odpověď. Doufám, že k tomu při hodnocení přihlédnete :-) Kája odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto MELIBRION – 22.2.2005 23:09

ahoj ;-) odpovědět

Simona Lipková – 22.2.2005 19:24

Ahoj lidičky..... odpovědět

Ivana Jordánová – 20.2.2005 19:28

ahoj ivi jsem na.............................................................. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 20.2.2005 18:01

Zadání je tam správné, všechny písemky ke stažení jsou z 9. kola. Jen jsme zapomněli opravit číslování v nadpisu. Opravíme. Ale stáhnout si to můžeš hned. odpovědět

Jakub Murár – 20.2.2005 17:23

Váš vzkaz...Na webu je že probíhá 9.kolo,ale je tam zadání 8.kola,jde jen o chybu nebo bude 9.kolo později odpovědět

Denisa Höfnerová – 5.2.2005 01:57

Váš vzkaz... Jakubovi: Ano, pravidla opravdu připouštějí oba tvary, tvoje varianta tedy byla také správná. Nicméně je dobré znát i spisovnější formu, která nemá příznak hovorové češtiny. odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Petr Husar – 18.12.2004 00:37

Formulace matematických úloh je mnohokrát téma na diskusi. Zvláště, když matematický význam může kolidovat s významem češtinářským. Klasickým příkladem je hovorové vyjádření &quot;stálo to jednou tolik&quot;, které obhajují i mnozí vyučující českého jazyka, ale my (matematici) se jen ironicky posmíváme. Váš dotaz lze přeformulovat na následující otázku. Je ve velkém čtverci schován i sám tento velký čtverec? V teorii množin platí, že každá množina je svou vlastní podmnožinou. Podle tohoto bychom čtverec měli do celkového počtu započítat. Jinak chápu i obhajobu Vaší dcery. Dovedu si představit, že uznám odpověď typu: ve velkém čtverci je schováno celkem 8 čtverců, nepočítám-li samotný čtverec. Ale to bych chtěl od páťáka přílišnou rafinovanost. Nakonec přejdu od šedivé teorie k praxi. Příklad počítalo 7 žáků (přece jen se blíží Vánoce), 3 našli 9 čtverců, 2 našli 8 čtverců a po jednom 11 a 7. Zvláštní je, že někteří pochopili otázku na počet celkem, jiní na počet jednotlivých typů. Ale i v tom je kouzlo matematiky, že můžeme rozebírat úmysl, cíl a přesnost formulace. S pozdravem a přání šťastných Vánoc. Petr Husar