Zkoušky nanečisto přes internet pro žáky 5. třídy

Otevřené úlohy
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Dang Phuong Linh – 19.4.2006 17:28

Váš vzkaz...ja nevim jak vam poslat ty penize na to reseni. odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 12.4.2006 11:13

Dobrý den, při tvorbě našich testů se nedíváme ani tak na to, co se v 5. třídě učí, jako spíš na to, jak vypadají přijímací zkoušky. Každý rok děláme analýzu několika stovek prací z celé republiky a podle toho korigujeme, upravujeme, připravujeme a doplňujeme naše testy. Byla by z naší strany velká chyba, učit jen to, co se učí na základních školách, a nepřipravit žáky k tomu, co je čeká u přijímaček. A ještě ke zmiňovanému příkladu. Jedná se úlohu spíše na logické myšlení než na nějaký naučený postup. Bez problémů ji zvládnou i někteří žáci nižších ročníků než je 5. třída. Stačí si namalovat obrázek konečného stavu. Takových úloh, které se třeba ve školské matematice neobjeví (ale to taky záleží na snaze a invenci toho či onoho pana učitele, paní učitelky), ale přesto se postup dá logicky odvodit se u přijímacích zkoušek zadává povícero a podle mne je to tak správné, na takovéto úloze se ukazují logické schopnosti myšlení žáka v plné parádě. Koneckonců podobný typ zadáváme i v přímých zkouškách nanečisto, které skládá pravidelně každý týden téměř 300 žáků, a většina z nich s tímto typem problémy nemá. S pozdravem Petr Husar odpovědět

Martina – 12.4.2006 07:14

Váš vzkaz...Pravidelně sleduji vaše testy pro pátou třídu. Některé otazky z Čj (rozbor věty,určení věty hlavni ....),matematika slovní úlohy např.test 22 havrani na stromech neodpovídají učivu páté třídy. Když jsem testy ukázala učitelce v páté třídě, řekla mi, že se nejedná o učivo páté třídy. Jak se tedy připravit, když to ve škole neprobíráme? odpovědět

Týna – 29.3.2006 17:14

Ahoj,jsem v 5.třídě je tu někdo takoví????:-D odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto MELIBRION – 26.3.2006 19:19

<p>Máme k dispozici <a href="http://www.zkousky-nanecisto.cz/vypracovane-testy.php">vyřešené matematické testy</a> z těchto škol (a stále připravujeme další, dáme i na vaše přání, napište).</p> odpovědět

truong david – 25.2.2006 09:04

Váš vzkaz...prosim reknete mi,jak mam odeslat udelany zadani odpovědět

trung david – 25.2.2006 09:04

Váš vzkaz...prosim reknete mi,jak mam odeslat udelany zadani odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 27.1.2006 00:12

Už jsou. Tentokrát jsme to nestihli tak, jako jindy, ale polepšíme se. Jsme moc rádi, že na ně tak čekáte a že vás naše zkoušky nanečisto baví. Zdraví vás Petr Husar odpovědět

Jirka – 26.1.2006 16:14

Můžu se zeptat proč k datu 21.1. nejsou dnes (26.1.) od rána napsány výsledky? Jirka odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Petr Husar – 18.12.2004 00:37

Formulace matematických úloh je mnohokrát téma na diskusi. Zvláště, když matematický význam může kolidovat s významem češtinářským. Klasickým příkladem je hovorové vyjádření &quot;stálo to jednou tolik&quot;, které obhajují i mnozí vyučující českého jazyka, ale my (matematici) se jen ironicky posmíváme. Váš dotaz lze přeformulovat na následující otázku. Je ve velkém čtverci schován i sám tento velký čtverec? V teorii množin platí, že každá množina je svou vlastní podmnožinou. Podle tohoto bychom čtverec měli do celkového počtu započítat. Jinak chápu i obhajobu Vaší dcery. Dovedu si představit, že uznám odpověď typu: ve velkém čtverci je schováno celkem 8 čtverců, nepočítám-li samotný čtverec. Ale to bych chtěl od páťáka přílišnou rafinovanost. Nakonec přejdu od šedivé teorie k praxi. Příklad počítalo 7 žáků (přece jen se blíží Vánoce), 3 našli 9 čtverců, 2 našli 8 čtverců a po jednom 11 a 7. Zvláštní je, že někteří pochopili otázku na počet celkem, jiní na počet jednotlivých typů. Ale i v tom je kouzlo matematiky, že můžeme rozebírat úmysl, cíl a přesnost formulace. S pozdravem a přání šťastných Vánoc. Petr Husar