Zkoušky nanečisto přes internet pro žáky 5. třídy

Otevřené úlohy
ilustrační obrázek k časti webu

Příspěvky Přidat příspěvek

Příspěvky

Kamča – 7.12.2006 20:59

Váš vzkaz...Mohl by mi někdo poslat na email nějaký testy na sš? Díky!!! odpovědět

Niky – 27.11.2006 17:57

AHOJÍK prosim vás chtěla bych se zeptat jestli by jste mi na email neposlaly kopii příjmacích zkoušek na střední školy jsem v 9 třídě a ráda bych si to vyzkoušela na nečisto jestli mi to pošlete tak předem moc děkuji ahoj NIKY odpovědět

Kristýna – 24.11.2006 13:11

Váš vzkaz... ahoj přeju si abych se dostala na gimploš mam zkoušky na nečisto tak až je budu dělat normalně tak se pak snad dostanu odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 21.11.2006 20:36

Pečlivě se připravovat a věřit ve své síly :-) Držím palce. odpovědět

Kačka – 20.11.2006 12:53

Moc si přeji se dostat na gympl,co mám udělat proto abych se tam dostala? odpovědět

miroslav – 11.11.2006 13:22

sou ty zkousky teski odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto Petr Husar – 8.11.2006 23:20

Vzkaz pro Martina: tyto logické úlohy pro žáky 5. tříd jsou na sestavování složité. Pro středoškoláky to naplním na základě ekvivalencí, imlikací, konjunkcí, alternativ a jejich negacemi. Řešitel vyhodnotí pravdivostní tabulku a je doma. U páťáků se snažím jít po smyslu a pak to vyzkoušet. Na rozdíl od jiných vzdělávacích agentur, které mluví či píšou o pilotování a přitom si to vymýšlejí, my máme výhodu, že úlohy opravdu vyzkoušíme na velkém vzorku dětí. Tato formulace zadání nám vyšla po prozkoušení jako pro většinu páťáků jasná. Přesto si neodpustíme a ve všech třídách jsme při čtení zadání já i kolega vysvětlili, že slepička je za kocourkem. odpovědět

Martin – 8.11.2006 22:43

Dobrý den, po prohlédnutí zadání a řešení předtestů z matematiky ze dne 4.11., konkrétně příkladu číslo 2 (zvířátka), si nejsem zcela jist jednoznačností Vámi předloženého řešení. Tvrdím, že řešení 1.štěně, 2.slepička, 3.kocourek, 4.kůzle 5. prasátko plně vyhovuje kritériím zadání. Pokud správně vnímám iterpretaci kritéria "slepička jen tak tak neskončila těsně za kocourkem", nevyplývá z ní implicitně že musela nutně skončit za kocourkem. Proč by nemohla skončit před ním??? Jinak Vám blahopřeji k výbornému nápadu zkoušek nanečisto. Děkuji Martin Kovář odpovědět

Reakce Zkoušek nanečisto MELIBRION – 8.11.2006 16:25

nikola: určitě přesně víš co jsem ti odpověděl :)) odpovědět

Přidat příspěvek

Reakce na zprávu
Petr Husar – 18.12.2004 00:37

Formulace matematických úloh je mnohokrát téma na diskusi. Zvláště, když matematický význam může kolidovat s významem češtinářským. Klasickým příkladem je hovorové vyjádření "stálo to jednou tolik", které obhajují i mnozí vyučující českého jazyka, ale my (matematici) se jen ironicky posmíváme. Váš dotaz lze přeformulovat na následující otázku. Je ve velkém čtverci schován i sám tento velký čtverec? V teorii množin platí, že každá množina je svou vlastní podmnožinou. Podle tohoto bychom čtverec měli do celkového počtu započítat. Jinak chápu i obhajobu Vaší dcery. Dovedu si představit, že uznám odpověď typu: ve velkém čtverci je schováno celkem 8 čtverců, nepočítám-li samotný čtverec. Ale to bych chtěl od páťáka přílišnou rafinovanost. Nakonec přejdu od šedivé teorie k praxi. Příklad počítalo 7 žáků (přece jen se blíží Vánoce), 3 našli 9 čtverců, 2 našli 8 čtverců a po jednom 11 a 7. Zvláštní je, že někteří pochopili otázku na počet celkem, jiní na počet jednotlivých typů. Ale i v tom je kouzlo matematiky, že můžeme rozebírat úmysl, cíl a přesnost formulace. S pozdravem a přání šťastných Vánoc. Petr Husar