Zkoušky nanečisto na Facebooku

Naše jazyková škola e-jazyky.cz

Úvodní stránka > O nás > Vaše dotazy

Vaše dotazy a otázky

OTÁZKA: Pane Husare, ráda bych věděla, čím se liší Vaše zkoušky nanečisto a zkoušky scio. Děkuji, Bendová

ODPOVĚĎ: Dobrý den, to je hodně široká otázka, kterou můžete myslet v různých rovinách. Obecně je cílem našeho projektu ZKOUŠKY NANEČISTO připravit děti ke zkouškám, tzn. naučit je vše co potřebují. Známe přesně všechny typy úkolů, otázek, příkladů za posledních 15 let a podle toho sestavujeme program týden po týdnu. Pozvolna a pečlivě přidáváme do přípravy nové, obtížnější a pokročilejší prvky. Jsme si jisti, že žáci, kteří se připravují v našem projektu, jsou schopni zvládnout jakékoli zkoušky na střední školu po celé české republice. Umí vyřešit všechny matematické úlohy (páťáci pro 5. třídu, sedmáci pro 7. třídu, deváťáci pro 9. třídu), znají všechny pravopisné i gramatické prvky z českého jazyka atd. K výuce využíváme takové pedagogické prostředky, které jsou efektivní a které žáky baví a neunavují. Naši žáci jsou ve velké míře úspěšní.

Scio je testovací firma, která nemá za úkol někoho něco naučit, ale připravovat testy. Některé jejich testy využívají některé školy, procentně vám to přesně nestanovím. Jejich scio zkoušky nanečisto (ten název nám tak trochu zcizili) jsou podle mých informací jen otestováním žáků, nic tam nevysvětlují, nemají hlubší pedagogický záměr. Scio používá většinou uzavřené formy otázek a testů, pro laika to znamená otázky, kde se neodevzí celé vypracování řešení, ale zaškrtávají se pouze písmena zvolených odpovědí. O vhodnosti využívání otevřených či uzavřených otázek se diskutuje v pedagogice možná už 100 let. Jestli je otázka otevřených či uzavřených otázek při ověřování znalostí (tzn. třeba u nějakých zkoušek) diskutabilní, pak využití té či oné formy v samotném procesu vzdělávání je zcela jasné. Každý jedinec se nejvýrazněji poučuje z vlastních chyb. Abyste se mohla z chyb poučit, musíte tu chybu vidět, někdo vám ji musí popsat a taky vám někdo musí odhalit, jak se mělo v chybném momentu postupovat správně. Chyba není nikdy v zaškrtnutí písmenka a nebo b, chyba je ve výpočtu, v napsání věty, slova, v nějaké konkrétní znalosti či dovednosti. K výuce jsou otevřené úkoly daleko vhodnější a uzavřené úlohy lze řadit do přípravy jen uvážlivě a tam, kde je to jakžtakž vhodné. Některé společnosti se k uzavřeným otázkám uchylují, když si chtějí ušetřit práci s vyhodnocováním prací žáků (ty uzavřené vám vyhodnotí počítač nebo najmutý středoškolák). V naší přípravě je naopak vyhodnocování prací a výuka na základě chyb jedním ze stěžejních momentů celé koncepce. Doufám, že jsem vám aspoň částečně odpověděl na Vaši otázku. S pozdravem Petr Husar

 

Příprava na střední školy

3. třída 4. třída 5. třída 6. třída 7. třída 8. třída 9. třída

Příprava na maturitu a vysoké školy

maturanti

Volný čas a prázdniny

soutěže letní kempy

Zkoušky nanečisto

o nás v médiích nákupní řád kontakt kariéra

Stránky zkousky-nanecisto.cz

diskuse učet a přihlášení nápověda mapa stránek

Další projekty Zkoušek nanečisto

e-jazyky.cz - naše jazyková škola matematickapohotovost.cz - rychlá pomoc s matematikou Hodnocení středních škol - diskuse o školách vsenavse.cz - příprava na VŠE a další VŠ maturujeme.cz - maturitní učebnice e-matematika.cz - komplexní matematický web e-fyzika.cz - svět fyziky

Provozuje

Mgr. Petr Husar - Zkoušky nanečisto
Na Březince 22
150 00 - Praha 5
IČ: 45297223
DIČ: CZ-6310121840

TOPlist